Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Je dobře, že v dnešní době jsme si avokádo oblíbili i u nás. Pro svou vysokou nutriční hodnotu se právem řadí mezi superpotraviny, na kterou by neměli zapomínat sportovci. Po tréninku ve fitness centru vám dodá potřebnou energii.

V Mexiku ho znali už 10 tisíc let př. n. l. Je dobře, že v dnešní době jsme si avokádo oblíbili i u nás. Pro svou vysokou nutriční hodnotu se právem řadí mezi superpotraviny, na kterou by neměli zapomínat sportovci. Po tréninku ve fitness centru vám dodá potřebnou energii.

Tato lahůdka je v mnoha směrech unikátní. Tvarem i barvou připomíná hrušku, je to ovoce, upravuje se spíše jako zelenina a má v sobě velké množství tuku. Nemusíte se ho však bát ani při dietě, protože tuky obsažené v avokádu mají příznivý vliv na naše zdraví. Obsahuje zdravé mononenasycené mastné kyseliny, které prospívají našemu tělu. Přestože je tučné, neobsahuje cholesterol, naopak jeho hladinu v organismu snižuje. 

I když se avokádo řadí mezi ovoce, obsahuje jen mizivé množství cukru, a tak kdo čeká sladký plod, trochu ho to zaskočí. Zralý plod je po oloupání trochu mazlavý, má lehce oříškovou chuť. Má poměrně dost energie, ve 100 g je kolem 900kJ, přesto se doporučuje i při dietě. 

Neměli byste na něj zapomínat, pokud pravidelně navštěvujete fitness centra či provozujete jiný sport. Plod avokáda má spoustu vlákniny, asi 30% doporučené denní dávky, tedy je jakýmsi kartáčem střev. Obsahuje velké množství antioxidantů, které působí blahodárně na lidský organismus. Najdeme v něm vitamíny skupiny B, C, K, je bohatým zdrojem draslíku, který lidem často chybí, obsahuje kyselinu listovou či hořčík, železo, zinek nebo fosfor. 

Existuje ho mnoho druhů, u nás seženete dva. Zelené Fuerte má hladkou slupku, naopak Hass je tmavé a hrbolaté. Slupka se ani u jednoho z nich nekonzumuje. Pozor při výběru. Nezralé avokádo je hořké. Když na něj sáhnete, mělo by být pružné, ale ne „rozblemcané“. Příliš tvrdé je nezralé.  V takovém případě ho nechte pár dnů při pokojové teplotě dozrát. Výborné je jen tak nakrájené do salátu, na chleba s máslem, můžete si z něj připravit chutnou pomazánku a je základem tradičního guacamole.