Červené kuličky a zelené koule :)

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Řeklo by se malá kulička, ale skrývá v sobě velké bohatství, které ocení každý, kdo sportuje, je aktivní nebo cvičí v posilovně, kde se to může hemžit viry či bakteriemi. A jsou zdravé, chutné a nízkokalorické. Dost důvodů, proč je zařadit do fitness jídelníčku

ŘEDKVIČKY

Řeklo by se malá kulička, ale skrývá v sobě velké bohatství, které ocení každý, kdo sportuje, je aktivní nebo cvičí v posilovně, kde se to může hemžit viry či bakteriemi. 

Ředkvičky jsou zásobárnou vitamínů a našemu tělu přinášejí blahodárné účinky. Výzkumy ukazují, že preventivně působí proti rakovině. Pokud se vám zdá, že štípou, mohou za to hořčičné oleje, které je chrání před škůdci. Ty však chrání i naše tělo před bakteriemi. Mají dezinfekční účinky, čistí trávicí trakt, podporují činnost žaludku, střev a vůbec celého trávicího systému. Poradí si s infekcemi, s rýmou a kašlem.

V ředkvičkách najdeme spoustu vitamínů, mimo jiné karoten, což ocení všichni, kteří se rádi opalují. Nemusíte navštěvovat solárium, ale při pravidelné konzumaci ředkviček budete mít krásnou barvu pokožky. Sportovci ocení vitamín C, který kromě mnoha dalších pozitivních věcí posiluje imunitní systém. Najdeme v nich vitamíny skupiny B, ale i minerální látky, jako je vápník, hořčík, draslík, selen, nebo síra. V neposlední řadě obsahují vlákninu důležitou pro správné vyprazdňování.

Dietáře potěší, že mají nízkou energetickou hodnotu. Zároveň snižují tlak i cholesterol, odvodňují, což jistě ocení lidé, kteří potřebují rýsovat svaly. Dopřát si je můžeme po celý rok, ale teď na jaře jsou nejlahodnější. 

ŘEDKVIČKOVÁ POMAZÁNKA
svazek ředkviček
tři jarní cibulky
1 polotučný tvaroh nebo žervé
sůl
pepř
pažitka (řeřicha)

Ředkvičky omyjeme a nahrubo nastrouháme. Vymačkáme a slijeme přebytečnou vodu. Přidáme cibulky nasekané najemno a promícháme se žervé. Ochutíme solí a pepřem a mažeme na celozrnné pečivo. Posypeme pažitkou nebo řeřichou.

KEDLUBNY

Jsou zdravé, chutné a nízkokalorické. Dost důvodů, proč je zařadit do fitness jídelníčku. 

Kedlubny jsou dostupné téměř po celý rok. Mají řadu kladných vlastností, mimo jiné se doporučují jako prevence před rakovinou tlustého střeva, ženských orgánů nebo prostaty. Zklidňují nervovou soustavu, regulují hormonální systém, upravují menstruační cyklus a podporují trávení. 

V kedlubnách najdeme mnoho vitamínů. Za zmínku stojí hlavně vitamín C, vitamíny skupiny B, K či A, ale i minerální látky, jako je draslík, fosfor, zinek, hořčík, železo nebo vápník. Listy ho obsahují dokonce 3 x více než bulvy. 

Tato oblíbená zelenina je vhodná pro ty, kteří chtějí zhubnout. Ve 100 g obsahuje pouhých 110 kJ, navíc má nízký glykemický index, a tak dobře zasytí. Jen pozor, pojídání kedluben se nedoporučuje při potížích se žlučníkem. Chutné jsou nejen syrové, ale i dušené, vařené, pečené nebo kvašené. Vyzkoušejte například kedlubnové zelí. 

KEDLUBNOVÉ ZELÍ

3 kedlubny
1 cibuli
2 lžíce oleje
2 lžíce hladké mouky
podle chuti cukr, sůl, pepř, kmín a ocet

Kedlubny oloupeme a nastrouháme nahrubo. Cibuli nakrájíme na kostičky, na pánvi rozpálíme olej a cibuli na něm orestujeme do sklovata. Přidáme kedlubny a kmín. Podlijeme trochou vody a dusíme do měkka. Nakonec ještě zaprášíme moukou a ještě pár minut podusíme. Ochutíme solí, pepřem, cukrem a octem.