Co třeba takové bruslení na zimáku

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Je jen málo lidí, kteří nikdy nestáli na bruslích. Patříte mezi ty, kteří v dětství brázdili zamrzlé rybníky, ale nyní, po letech si téměř nevzpomenete, jak se na nožíky postavit? Poradíme vám, jak si z tohoto oblíbeného sportu přichystat účinný trénink i zábavu.

Je jen málo lidí, kteří nikdy nestáli na bruslích. Patříte mezi ty, kteří v dětství brázdili zamrzlé rybníky, ale nyní, po letech si téměř nevzpomenete, jak se na nožíky postavit? Poradíme vám, jak si z tohoto oblíbeného sportu přichystat účinný trénink i zábavu.

Ať už patříte k úplným začátečníkům, nebo si jen potřebujete osvěžit techniku a získat jistotu, směle do toho. Klouzat se po ledu je prostě paráda. Než se vypravíte na led, pořiďte si vlastní brusle. Ve svých se vždy budete cítit jistěji než ve vypůjčených. Nesmí vás škrtit, ale nemohou vám být ani příliš volné. Musí pevně držet nohu v kotníku. Nezapomeňte je důkladně nabrousit, jinak si moc nezabruslíte. Oblečení by mělo být pohodlné, nepromokavé, rozhodně by vás nemělo škrtit, a tak se nedoporučují džíny apod. Vhodné jsou sportovní kalhoty, zateplené legíny, doporučujeme termotričko, sportovní mikinu a sportovní bundu. Určitě nezapomeňte na sportovní rukavice, pokud možno nepromokavé. Počítejte s tím, že zpočátku můžete padat a rychle byste si je promáčeli. 

Nestyďte se a zpočátku klidně jen popocházejte obvodu ledové plochy, která bývá vyložena gumou. Pozor, toto ale musíte absolvovat s chrániči „nožíků“. Zkrátka nejdříve si na brusle zvykejte. Až se budete cítit jistější v základech, vyjeďte na led. Držte se kolem mantinelů a trénujte techniku. Hlavní je naučit se správný postoj. Nohy byste měli mít na šířku ramen, v mírném podřepu, kolena jsou pokrčená, stažené hýžďové svaly a pánev i tělo se snažte naklonit lehce dopředu. Hlava je narovnaná, ruce uvolněné. 

Pomalinku zkoušejte přenášet váhu z jedné nohy na druhou, buďte uvolněni a stále v mírném předklonu. Pokud bude tělo v napětí, hrozí více pádů. Váhu nejdříve přeneste na slabší nohu. Druhou jakoby odhrnujte sníh do strany a klouzejte se. Přisuňte ji zpět a přeneste na ni váhu. Totéž opakujte na druhou stranu. Postupně získáte na stabilitě a plynulosti. Až se budete cítit jistější, vydejte se více do středu ledové plochy a pomalu přidávejte na rychlosti.

Pro mnohé je vyšší dívčí, jak zastavit. Někteří ale k tomuto úkonu používají mantinely :-) ale správně se brzdí smykem. Jak na to? Při bruslení mírně pokrčte kolena a jednu, případně obě nohy předsuňte. Je dobré se naučit i padat. Pokud cítíte, že jdete k zemi, pokrčte nohy a upažte. Jestliže vám poprvé bude připadat, že trávíte více času na zemi než na nohou, nevěšte hlavu. Ono se to poddá. Radost z jízdy a volnost určitě stojí za to. 

P. S.: Věděli jste, že základy se můžete naučit i ve fitku? Mnohé posilovny mají stroj imitující klouzavé pohyby při bruslení. Zkuste, je to skvělé kardio cvičení :-)