Co ve fitness nikdy nedělat!

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Je pár věcí, na které byste si ve fitness, posilovně nebo fitness centru měli dát pozor. A proto je tu tento článek. Některé věci platí i pro ty, kteří chodí na skupinovky jako pilates, jóga, zumba nebo spinning a alpinning.

Je pár věcí, na které byste si ve fitness, posilovně nebo fitness centru měli dát pozor. A proto je tu tento článek. Některé věci platí i pro ty, kteří chodí na skupinovky jako pilates, jóga, zumba nebo spinning a alpinning.


Neodcházej od fitness stroje pokud na něm zůstal pot
Je samozřejmě že si při cvičení zapotíte. Na tom není nic divného. Při cvičení a fitness samozřemě používáte ručník. Ručník samozřejmě slouží i k ochraně zařízení před vaším potem. Používejte tedy prosím při cvičení na strojích jako podložku ručník. Pokud na stroji cvičíte snažte se, aby stroj na kterém jste cvičili zůstal čistý. 

Fitness stroje používejte jen na cvičení
Pokud si ve fitness vyberte pro cvičení fitness stroje nebo kardio stroje, na kterých budete cvičit, tak na nich jen cvičte. Někteří z Vás na fitness strojích odpočívají, necvičí, prohlížím si Facebook a zbytečně zabírají stroj jiným, kteří by si na něm rádi zacvičit.

Netelefonujte a nemluvte ve fitness nahlas
Co může být horší, než když při cvičení kolem vás někdo hlasitě telefonuje a navíc se třeba u toho i hlasitě směje a prostě dlouze a hlasitě konverzuje. Berte ohled na ostatní lidi ve fitku. Ve fitness centru přece necvičíte sami. Když budete hlasitě konverzovat a telefonovat, rušíte tim ostatní při cvičení a fitness.

Necvičte na strojích zbytečně dlouho
Při cvičení ve fitness centru je dobré brát ohled na ostatní lidi, kteří tam také cvičí. Pokud si vyberete nějaký fitness stroj pro cvičení nebo nějaký běhací pás pro kardio cvičení uvědomte si že určitě nebudete jediní, kdo na něm chtějí cvičit. Neznamená to že jste povinni stroj opustit a přenechat dalšímu, ale je fajn pokud na stroji necvičíte třeba 2 hodiny, když na něho čekají další lidé. Toto je spíše o ohleduplnosti a toleranci.

Vracejte pomůcky pro cvičení a činky na své místo
Pokud při cvičení používáte cvičební pomůcky jako jsou třeba bosu, TRX, fitball, činky nebo kotouče. Tak tyto cvičební pomůcky mají své místo. Na to místo by se měli také vracet. Ani nevypadá hezky, když se ve fitness všude po podlaze povalují cvičební pomůcky. Navíc jsou zde přeci i ostatní, kteří tyto fitness pomůcky používají. A i ti by je rádi našli na svém místě. Představte si třeba, že to fitness centrum je vaše. Taky chcete mít doma pořádek. Vše na svém místě.

Nedávejte najevo nespokojenost
I přestože na nějakém fitness stroji cvičí někdo zbytečně dlouho a vy byste rádi na tento fitness stroj také. Nebo někdo dlouho běhá na běhacím páse a věnuje se kardio cvičení. Neznamená to, že kolem něho budete chodit a dávat najevo, že je tam už příliš dlouho. Nechodíme okolo se zkříženýma rukama, nemáme nemístné poznámky a ironickými nepovzbuzujeme.

Nechoďte pozdě
Ať už se jedná o skupinová cvičení nebo o cvičení s fitness trenérem snažte se chodit včas. Je relativně neslušné narušovat už průběh probíhající hodiny nebo fitness tréninku. Navíc jim můžete přerušit systém cvičení nebo strukturu fitness hodiny. Pokud tedy chodíte na zumbu, pilates, jógu, aerobik nebo jen na fitness trénink choďte včas.

Nechovejte se ve fitness šatně a ve sprše jako doma
I v šatně a ve sprše ve fitku berte ohled na ostatní. Jsou lidé, kteří se s nahotou moc nesetkávají a navíc se mohou i stydět. Nemusím se tedy v šatně předvádět nahý. Koupelnu ve fitness nepoužívám ani k holení a jiným věcem nad rámec standardní hygieny. Berte ohled na ostatní. Proteinové drinky si míchejte u umyvadla a ne na lavičce u skříněk. Na podlaze pak zůstávají stopy proteinového prášku. Doma byste si to taky připravovali v kuchyni a ne v obýváku. A když ze šatny odcházíte, ujistěte se, zda je po vás čisto a vše v pořádku.