Do léta minimálně 5 kilo dole!

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Stále hledáte motivaci, proč se zbavit přebytečných kil? Léto, plavky a vysněná postava jsou dobrou motivací. S našimi fitness tipy a se budete cítit i vypadat o poznání lépe.

Stále hledáte motivaci, proč se zbavit přebytečných kil? Léto, plavky a vysněná postava jsou dobrou motivací. S našimi fitness tipy a se budete cítit i vypadat o poznání lépe.

Pro hubnutí jsou zásadní tři věci: jídlo, pohyb a psychika.

1. PSYCHIKA

Ne nadarmo se říká, že hubnutí začíná v hlavě. Uvědomte si, proč chcete změnu, co vám přinese a pokuste se najít příčinu, která vás přivedla až do nadváhy. Co vám v životě chybí? Zajídáte smutky čokoládou? Nebo žijete ve stresu, přes den nestíháte jíst a večer vyluxujete ledničku? Máte sedavé zaměstnání a jediný pohyb je houpání se na židli? Dejte se do pohody, neberte hubnutí jako obtížný hmyz. I shazování kil může být příjemné. Dopřávejte si kvalitní jídlo, najděte si vhodný sport, nezapomínejte na odpočinek a užívejte si. 

2. JÍDLO

Netrapte se dietami a nespěchejte na sebe. I za cenu toho, že budete hubnout pomaleji. Jedině tak máte šanci si svou vysněnou váhu udržet. Přísné diety nevydržíte držet dlouhodobě a i kdyby, poškodí vám zdraví, budou vás stresovat a způsobí jojo efekt. Jezte pravidelně pětkrát denně v menších porcích. Hlavní jídla by měla být složená ze stejného poměru bílkovin, sacharidů a zeleniny. Nezapomínejte na ovoce a zeleninu, která by měla tvořit více než čtvrtinu denního příjmu. Vyhýbejte se slazeným nápojům, instantním pokrmům a většímu množství alkoholu. Dejte přednost celozrnnému pečivu, kvalitním tukům, rybám apod. 

3. POHYB

Bez pohybu to nepůjde. Pokud vás představa posilovny neláká, nic se neděje. Nemusíte hned chodit do fitness centra a dřít na strojích. Vyběhněte ven, počasí láká ke sportování v přírodě. Cvičit bychom měli ideálně každý den. Pokud zrovna nestihnete svou oblíbenou skupinovou lekci, zumbu, spinning nebo kruhový trénink, alespoň se projděte, vyběhněte schody místo toho, abyste si přivolali výtah. Máte-li zahradu, i tam spálíte ohromné množství energie. Zkrátka denně alespoň dvacet minut je lepší než jednou týdně dvě hodiny. A nezapomeňte, že každý krok se počítá.