Guma - Ale na cvičení :-)

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Zacvičit si s odporovou gumou můžete v každém fitness centru, ale vyplatí se koupit si ji i domů. Stojí jen pár korun, ale je skvělým pomocníkem při vašem funkčním tréninku. Využijete ji při protahování, posilování a dokonce i při rehabilitaci.

Velmi jednoduchá pomůcka skvěle oživí běžné cvičení. Seženete je v různých barvách, variacích  a silách odporu. Zkrátka malý pomocník, který s vaším tělem dokáže divy.

Zacvičit si s odporovou gumou můžete v každém fitness centru, ale vyplatí se koupit si ji i domů. Stojí jen pár korun, ale je skvělým pomocníkem při vašem funkčním tréninku. Využijete ji při protahování, posilování a dokonce i při rehabilitaci. Zkrátka cvičení s gumou je všestranné. 

Velmi jednoduchá pomůcka skvěle oživí běžné cvičení. Seženete je v různých barvách, variacích  a silách odporu, a tak si můžete vybrat dle aktuální kondice. Jinou gumu použijete na protažení těla, jinou na posilování. Pro protahování je vhodná guma s menším odporem. Tu využijete i při tréninku vytrvalosti, kdy chcete cvičit více opakování. Naopak větší odpor vám bude skvělým parťákem v náročném silovém tréninku. Je dobré mít po ruce více variací, aby bylo vaše cvičení skutečně komplexní. 

Pro začátek si vyberte takovou gumu, kterou natáhnete, ale přesto cítíte její odpor. Kdybyste se vrhli hned do nejtěžší variace, mohli byste si cvičení zprotivit. Je dobré si gumy vyzkoušet ve vašem fitness centru, kde si osaháte různé zátěže. Podle toho si pak kupte domů takové typy, které vám nejvíce vyhovují a u kterých cítíte, že vám budou prospěšné. 

Guma má jednu velkou výhodu, snadno ji sbalíte i do kufru a můžete si s její pomocí vytvořit kvalitní a komplexní trénink i na dovolené, třeba při východu slunce na pláži. 

Tři cviky na ukázku:

ZÁDA

Postavte se rovně, nohy na šíři ramen a oba konce gumy na cvičení uchopte do dlaní nad hlavou. S výdechem pomalu přesuňte gumu na cvičení za krk a roztahujte až do upažení. S nádechem opět pomalu povolujte.

BICEPSY
Rovně se postavte, rozkročte na šíři ramen. Gumu na cvičení si přišlápněte jednou nohou, druhý konec uchopte do ruky a pomalým tahem s výdechem přitahujte k hrudníku. S nádechem opět pomalu povolujte. 

KOMPLEXNÍ CVIK
Chcete-li posílit břicho, ruce i krční svaly, pak vám k tomu postačí jediný cvik. Postavte se rovně, nohy rozkročte na šíři ramen. Gumu na cvičení uchopte do rukou a pomalu s výdechem rozpažujte až do propnutí loktů. Dýchejte normálně a otáčejte se na jednu a na druhou stranu. Po chvíli se zastavte, nadechněte a s pomalým výdechem se vraťte do výchozí polohy.