HIIT - Rychlé hubnutí, cvičení a nastartování metabolismu

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Báječná věc pro dobrou kondici, rychlé hubnutí a nastartování metabolismu, zkrátka HIIT je hitem pro naše tělo. Vysoce intenzivní intervalový trénink střídá maximální a nízkou intenzitu zvoleného cvičení. Díky tomu za krátkou dobu dosáhnete velkých výsledků

Báječná věc pro dobrou kondici, rychlé hubnutí a nastartování metabolismu, zkrátka HIIT je hitem pro naše tělo. Vysoce intenzivní intervalový trénink střídá maximální a nízkou intenzitu zvoleného cvičení. Díky tomu za krátkou dobu dosáhnete velkých výsledků

Nemusíte trávit dlouhé hodiny ve fitness centru. Výhodou HIIT je, že ho můžete provádět kdekoli, ať už s fitness pomůckami jako jsou TRX a Bosu nebo bez nich. Trénink můžete uplatnit téměř u kteréhokoliv druhu cvičení, například při běhu, jízdě na kole, plavání či skákání přes švihadlo. 

Při HIIT střídáme vysokou a nízkou intenzitu cvičení. Než se do něj pustíme, je důležité rozehřát svaly a rozcvičit se, abychom předešli zranění. Poté následuje námi vybrané cvičení, při kterém střídáme vysokou a nízkou intenzitu v pravidelných intervalech. Prakticky to může vypadat například takto: 30 sekund sprint, 30 sekund výklus, při kterém ubereme rychlost asi na polovinu. Tyto dvě fáze se neustále opakují, stačí deset až patnáct minut. Dobu můžeme postupně zvyšovat, neměli bychom ale překročit dvacet minut. 

I za tak krátkou dobu se naše tělo „nastartuje“ a velmi rychle začne spalovat tuky, a tak ho ocení každý, kdo chce zhubnout a přitom šetří svůj čas. Výhodou je, že naše tělo spaluje ještě několik hodin po cvičení. Kvůli své náročnosti bychom ho neměli cvičit denně, stačí dvakrát až třikrát týdně.