Jak správně cvičit ve fitku

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Bohužel když navštívíte kteroukoliv posilovnu nebo fitness, vždy se najdou tací, kteří pořád cvičí špatně, a proto nikdy nedosáhnou stanovených cílů.

Bohužel když navštívíte kteroukoliv posilovnu nebo fitness, vždy se najdou tací, kteří pořád cvičí špatně, a proto nikdy nedosáhnou stanovených cílů.

Pokud cvičíte techniky špatně, tak při většině cviků se svaly, které jste chtěli cvičit, ulévaly a tak ani neporostou.

Správné cvičení je když:

Cítíte jak se sval, který cvičíte, hýbe a cítíte jeho natažení i smrštění

Další den vás bolí ten sval, který jste cvičili a samozřejmě ne žádný jiný

Když cvičíte s činkou vy a ne že činka cvičí s vámi.

U svalů je třeba dosáhnout maximální míry prokrvení,  a výsledkem zatížení každého cviku a svalu má být do jeho hloubky a v celém jeho průřezu. Případně tak můžete zvolit něco jako  cestu hledání.

Vezmete si činku s rozumnou a mírnou váhou odpovídající danému cviku a začnete hledat. Dáte si cvik v několika sériích a bude zkoušet různé úchopy, rozsahy cviku atd. a podle toho poznáte kde a jak vám sval zabírá, a zda zabírá ten správný sval. A prostě se začnete učit.

Případně máte dvě možnosti. Ta jednodušší, ale zároveň také taková, kterou doporučujeme je, že si pořídíte kvalitního a kvalifikovaného trenéra. Třeba jen do začátku. Na pár hodin. Ten vám přesně řekne co a jak.

Co je dobré se začít učit nejdříve a co má menší důležitost. Zde jsme pro vás cviky shrnuly.

- dřepy

- shyby / kladku

- benchpress

- tricepsové kliky

- velký bicepsový zdvih

- přítahy velké činky k pasu v předklonu

- mrtvý tah

- tlaky na hrudník jednoručkami

- přítahy kladky zespoda

- francouzský tlak na triceps

A jelikož se techniku určitě za jeden trénink nenaučíte, tak to můžete opakovat tak dlouho až to umět budete.

Jaké chyby nejčastěji děláte:

- kroucení se pod činkou

- cvičení jiných svalů

- ztráta napětí a prokrvení ve svalu

- příliš těžká váha

Toto jsou jen základní informace pro začátečníky, kteří se do toho chtějí pustit. Vše pak záleží jen a jen na vás a vaší vůli.

A jak jsme zmínili, pokud začínáte, vezměte si trenéra a to ať se to týká jakéhokoliv cvičení. Kvalifikovaný a zkušený trenér či lektor, je polovina úspěchu.
Klidně si vyberte kteréhokoliv z naší databáze a uvidíte, že budete spokojeni Trenéři