Jak v létě nepřibrat!

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Byla by škoda celoročním fitness tréninkem vypracované tělo vyměnit za nevzhledné špíčky. Poradíme vám, jak si udržet hezkou postavu i v době letních lákadel. 

Dovolené jsou v plném proudu a vy jste možná zaznamenali, že ruku v ruce s tím se ručička na vaší váze začíná významně vychylovat směrem doprava. Byla by škoda celoročním fitness tréninkem vypracované tělo vyměnit za nevzhledné špíčky. Poradíme vám, jak si udržet hezkou postavu i v době letních lákadel. 

Každý to máme jinak a na každého z nás platí něco jiného. Někdo v létě hubne, aniž by se o to jakkoliv snažil, jiný závratně přibírá. Patříte-li do první skupiny, nezbývá, než vám pogratulovat a tiše závidět. Kombinace horka, sluníčka, všelijakého pohybu a aktivit, kterých se nám v době dovolených dostává, lehce způsobí, že jdou kila dolů bez námahy. Ovšem pak jsou tu nástrahy v podobě pozvánek na opulentní grilovačky, letní party plné alkoholu, vysazení tréninku, lenošení. A to potom bolí. Pokud máte sklony naopak nějaké to kilo nabrat, nevěšte hlavu, víme, co s tím.

DOVOLENÁ

Snad každý z nás má tendenci na dovolené povolit. Je to dobře. Potřebujeme vysadit a trochu se rozmazlit. Ale všeho s mírou. Nebudeme vám nutit, abyste u moře drželi dietu, ale opatrně s all inculusive programem. Stoly prohýbající se pod množstvím všelijakých kalorických lahůdek přímo vybízí naše oči i žaludek. Přeci to tu nenecháme, když jsme si to zaplatili, to je často mottem mnoha  lidí. Dopřejte si, ale vybírejte. Vždy si na talíř naložte větší porci zeleniny – syrové, dušené, pečené (pozor na smažení), k tomu bílkoviny (využijte, že jste u moře a dejte si místní ryby, mořské plody). Nezapomeňte na ovoce. A pozor, nemusíte si chodit neustále přidávat. Ochutnejte, ale ovládejte se. 

GRILOVAČKY

Možná máte za sebou grilovací martýrium a další pozvánky se vám kupí. Proč ne? Jednou si i tu grilovanou klobásu můžete dopřát, a klidně i s hranolkami. Svět se nezboří. Ale nezvykejte si na to. Pokud pořádáte grilovací party pravidelně, vybírejte si. Místo kalorických dobrot ogrilujte zeleninu. Nebude vám těžko, pochutnáte si a ještě svému organismu dodáte potřebné vitamíny. Dejte si pozor i na různé zálivky a ochucovadla. Často jsou plná cukru a tuku. Raději si vyrobte vlastní jogurtový dip, který vás osvěží. 

DEZERTY

Dezerty jsou lákavé, ale opatrně s nimi. Když už, dejte si jeden kousek a nejlépe když se o něj rozdělíte s partnerem. Raději si ho dopřejte po obědě než pozdě večer. Dezert můžete nahradit exotickým ovocem, které u nás buď neseženete, nebo zdaleka nebude tak dobré jako v místě, kde se pěstuje. Pokud však neodoláte jiným laskominám, vyvarujte se těžkým krémovým dortům, dopřejte si raději ovocnou zmrzlinu, svěží tvarohové náplně apod. 

PRAVIDELNĚ 

  V létě zapomínáme. V horku nemáme hlad, máme spoustu jiných zajímavých aktivit než myslet na jídlo, a pak přijde večer a s ním neukojitelná „rozežranost“. Obzvlášť to hrozí při polopenzi, kdy se dovolenkáři ráno a večer příšerně naprásknou, zatímco celý den nedají nic do žaludku. Jezte tedy pravidelně, nevynechávejte oběd, připravte si nějakou tu svačinu. Stačí málo, ale žaludek by měl vědět, že na něj nezapomínáte. 

ACH TEN ALKOHOL

Nebyla by to dovolená bez večírků a radovánek. Chutné koktejly s alkoholem lákají už napohled. Jsou však příliš kalorické. A málokdy zůstane jen u jednoho. Nemusíte si alkohol hned odříkat, ale raději si vyberte sklenku vinného střiku a k němu dostatek vody. Je jasné, že ve vedru sklenka piva vyloženě bodne. Ale i tady opravdu jedna sklenka stačí. Možná vás dostatečně odradí, když si uvědomíte, že taková sklenka alkoholu se rovná přibližně jednomu obloženému chlebíčku :-) 

POHYB

Nebudeme vás na dovolené honit do posilovny, té si užijete během roku dost. Ale to neznamená, že musíte celý týden nebo dva zcela prolenošit. Svůj pravidelný trénink můžete nahradit jinou pohybovou aktivitou, která vás v létě bude bavit a ještě své tělo překvapíte jiným pohybem, než na který je zvyklé. Nemusíte přeci celý den ležet na lehátku. Vezměte létající talíř a házejte si, zahrajte si plážový volejbal, badminton nebo tenis. Nebaví vás jen plavat? I řádění ve vlnách se počítá :-) 

KRUTÝ NÁVRAT

I když lenošení a odpočinek, který jste si dovolili o dovolené, svádí k jeho pokračování i po návratu, vynaložte vůli a postupně se vraťte ke svému tréninku. Nesnažte se všechno strhnout hned, ale pomalu si zvykejte a přidávejte čas i zátěž.