Kruhový trénink je kruh, kde nezabloudíte

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Kruhový trénink je komplexní cvičení, které zrychluje metabolismus, spaluje tuky, zároveň posiluje, zpevňuje a tvaruje tělo. Skládá se z několika stanovišť a jak samotný název napovídá, často bývají rozložena do kruhu.

Intenzivní, zábavné cvičení, které dokonale rozhýbe váš metabolismus. Dejte si do těla na kruhovém tréninku, kila půjdou dolů sama. 

Šetříte-li čas, pak je kruhový trénink vhodný právě pro vás. Nemusíte trávit dlouhé hodiny urputným cvičením v posilovně, stačí pár desítek minut a procvičíte celé tělo. Rychle, jednoduše, efektivně.

Kruhový trénink je komplexní cvičení, které zrychluje metabolismus, spaluje tuky, zároveň posiluje, zpevňuje a tvaruje tělo. Skládá se z několika stanovišť a jak samotný název napovídá, často bývají rozložena do kruhu. Můžete se setkat i s názvem Intervalový trénink. V podstatě je to to samé. Hlavní myšlenkou je, že na každém stanovišti strávíte určitou dobu - obvykle 60 sekund a dalších 30 sekund máte na odpočinek a přesunutí se k dalšímu stanovišti. 

Cvičí se s vlastní vahou či s jednoduchými pomůckami, jako je švihadlo, rotoped, stepper, švihadlo, činky, TRX (závěsný systém), gumičky, fitball, BOSU atd. Aerobní cviky se střídají s posilovacími. Každé stanoviště bývá zaměřeno na jinou svalovou partii, díky tomu rychle a efektivně procvičíte celé tělo. 

Bezespornou výhodou je čas. Cvičení je časově nenáročné, ale velmi efektivní. Zároveň je jednoduché (nemusíte se učit složité sestavy) a zábavné. Rychle vás dostane do formy. 

Cviky, čas a intenzitu cvičení si můžete nastavit sami podle svých aktuálních možností, a tak je trénink vhodný téměř pro každého bez rozdílu pohlaví, věku i kondice. Vedle sebe může cvičit aktivní sportovec i naprostý začátečník. Je jen na vás, s jakou intenzitou a zátěží budete cvičení provozovat. Cvičí se pod dohledem trenéra, který vás nejen ohlídá, ale i nabudí.

Lekce trvá maximálně hodinu. Začíná se prohřátím svalů, následuje samotný trénink, při němž dvakrát až třikrát obejdete jednotlivá stanoviště, a končí se protažením a uvolněním. Můžete cvičit individuálně nebo ve skupině. Každé má své výhody. Kruhový trénink nabízejí mnohá fitness centra. S sebou si vezměte sportovní oblečení, pevnou obuv, nezapomeňte ručník a vodu, protože se jistě hodně zpotíte.