Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Není nic lepšího z hlediska výživových hodnot a zdravé výživy než ryba. A co teprve losos. Obecně ryby by měly patřit do zdravého jídelníčku každého z nás. 

Není nic lepšího z hlediska výživových hodnot a zdravé výživy než ryba. A co teprve losos. Obecně ryby by měly patřit do zdravého jídelníčku každého z nás. 

Právě losos je zdrojem důležitých omega 3 nenasycených mastných kyselin, které jsou opravdu důležité svým vlivem na lidský organismus. Navíc obsahuje množství vitamínu C, vitamínu D, draslík, selen a bílkoviny, které jsou dobře stravitelné a další důležité látky.

Upravte si svůj zdravý jídelníček a zařaďte lososa nebo kterékoliv další ryby jako základ vašeho stravování. Zdravá výživa je klíčem ke všemu. Jak k fyzickému, tak psychickému zdraví. 

Navíc losos a jeho příprava je naprosto jednoduchá. Nejsou tak na místě žádné stížnosti a výmluvy na komplikovanost přípravy. 

A i zde přikládáme naprosto jednoduchý recept na v troubě grilovaného lososa na zelenině. 

Ingredience pro 2 osoby:
400g filet z lososa (2x 200g)
200g brambory
200g mrkev
200g celer
1x cibule
Česnek
Petrželka 
Olivový olej 


Příprava:
Na plech si nakrájíme na kolečka nebo větší kostky brambory, mrkev, celer a cibuli. 
Posolíme filety lososa a zároveň posolíme i zeleninu na plechu. Filety položíme na zeleninu na plech a vše zakapeme olivovým olejem. 
Troubu rozpálíme na 200-220 stupňů celsia a plech ze zeleninou a losesem v režimu gril, grilujeme cca 25 minut.

Během grilování si můžeme připravit jednoduché, ale velice chutné “mazání”, které pak můžeme pokud budete chtít použít k potření lososa.

Jemně nakrájíme petrželku, rozmačkáme česnek a zamícháme s olivovým olejem. Vše podle chuti. Když máte rádi česnek a bylinky, tak klidně přitlačte:)

No a pak už nezbývá než vyndat lososa se zeleninou z trouby a začít podávat.

A závěrem ještě lze říci, ze zeleninu k přípravě můžete různě kombinovat a nemusí zůstat jen u mrkve, celeru a brambor. Velice chutné to bude s kteroukoliv jinou zeleninou, jako třeba brokolice, paprika, rajče atd. 

Tak se do toho pusťte a dobrou chuť. A nezapomeňte, zdravý jídelníček a zdravá výživa je základ a klíč!