Nehledejte složitá cvičení, když je to tak jednoduché!

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Vždy, když se rozhodnete se sebou už konečně něco dělat, napadají vás různé aktivity. Že začnete cvičit a chodt do posilovny, že budete chodit na nějaké skupinové lekce, třeba aerobik, zumba, jóga, trampolíny atd..

Vždy, když se rozhodnete se sebou už konečně něco dělat, napadají vás různé aktivity. Že začnete cvičit a chodit do posilovny, že budete chodit na nějaké skupinové lekce, třeba aerobik, zumba, jóga, trampolíny atd.. Prostě vás napadají všechny možné věci, jak to všechno co nejrychleji “urvat”. Máme pravdu?

A jaký je ve spoustě případech výsledek? Ruku na srdce, kolik z vás to dlouhodobě vydrží. Vždycky přijde nějaký moment, který vám zaručeně tu vaši aktivitu nějak překazí :-) Vynecháte jednou, pak dvakrát, pak máte dovolenou a už to jede.

Tak víte co, začněte běhat! 

Běhat můžete kdykoliv, kdekoliv a za jakéhokoliv počasí. Dávky si stanovujete sami, nikdo vás nehoní a vše si můžete dělat podle sebe.
Zde už není moc možností, které by vám měli tuto aktivitu překazit. Jediným možným elementem, který to vše může zhatit, jste už je vy sami. 

Tak si zde jen řekneme pár rad a doporučení, aby se vám to co nejvíce zalíbilo a dokázali jste u toho vydržet. 

Přístup
Hlavně k běhání nikdy nepřistupujte tak, že je to za trest. To s tím ani nezačínejte a seďte raději dál doma u seriálů. 

Motivace
Ať víte proč. Ať má běhaní pro vás smysl a cíl, za kterým si prostě pomalu, ale jistě půjdete.

Vhodný čas 
Najděte si pro běhání takový čas, který vám prostě z celého dne nejvíce vyhovuje. Pokud můžeme doporučit, tak super je běhat ráno.
Ráno má spoustu výhod. 

- jste plní energie
- skvěle vám to nastartuje den
- máte to “odbyté” už ráno a tím tak volný celý den
- v letních měsících jsou pro běh rána velmi příjemná
- nejste zatíženi celodenním nahromaděným stresem 

Vhodné dávky
Nemusíte bláznit. Nikdo to po vás nechce. Každý ať si začne tak, na co má. Zvolte si trasu a jeji délku tak, aby celý běh byl pro vás příjemný a opakovaně se na něho těšili. Postupem času si pak začněte přidávat, jak metry, tak rychlost. Ale vždy tak, aby jste běhali rádi, ale zároveň vám to něco dalo. 

Neběhejte sami
Vůbec není špatné, najít si pro běhání vhodného parťáka. Minimálně ve dvou se to lépe táhne. Běhání více baví, rychleji utíká a navíc motivuje k lepším výkonům.
Zde ale pozor. Je dobré, pokud vás bude opravdu běhat více nebo jen dva, abyste byli případně relativně na stejné fyzické úrovni. Jen tak to poté dává smysl. Pokud by byl velký výkonnostní rozdíl, zcela jistě vás to nebude jednoho či druhého bavit.
Ale samozřejmě někdo běhá nebo sportuje nejraději sám, takže tento bod pro něho není zajímavý a není třeba se jím řídit. 

No a pokud k tomu ještě přidáte lepší životosprávu, volbu správného jídelníčku a pravidelný pitný režim, tak to bude úplná bomba nejen pro vás, ale i pro vaše tělo.

Tak co? Dáte se do toho?

PS: pokud se vám nechce běhat venku, tak zkuste kardio v nějakém pěkném fitku. Třeba tady Fitness Solárium Sun City - Pardubice