Nezapomínejte na relax a wellness

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Trénujete každý den a slovo odpočinek je vám cizí? Zkuste se zastavit a dopřejte si relax a wellness. Je stejně důležitý jako pravidelné cvičení

Trénujete každý den a slovo odpočinek je vám cizí? Zkuste se zastavit a dopřejte si relax a wellness. Je stejně důležitý jako pravidelné cvičení

Vhodný odpočinek a správná relaxace nám výrazně pomůže zvýšit fyzickou výkonnost, předejít zraněním či zdravotním potížím a pomůže vašemu tělu, aby se tak rychle neopotřebovalo. Měli bychom ji zahrnout do našeho tréninkového plánu, jinak se nám to může vymstít. Pokud se nezastavíme sami, tělo vyhlásí STOP. 

JAK RELAXOVAT

SPÁNEK – ze všeho je snad nejdůležitější. Bez kvalitního spánku nedosáhneme kloudné výkonnosti. Spát bychom měli 6 až 8 hodin denně. Kvalitní spánek pomůže rychlejší regeneraci organismu a dopomůže nám k lepší kondici. 

MASÁŽE – naprosté uvolnění zajistí šikovné ruce maséra. Uvolní a prokrví namožené a unavené svaly, ale i naši psychiku. Je jen na nás, který druh masáže upřednostníme. Na výběr je široká škála od thajských masáží, přes antistresové masáže, sportovní masáže, reflexní masáže či s příměsí třeba čokolády nebo medu. 

SAUNA – horko krásně uvolní svaly. Proto je sauna vhodná po cvičení. Ale můžeme si ji dopřát i ve dnech bez tréninku. Posiluje naše srdce, detoxikuje tělo, prokrvuje a zbavuje stresu. Navozuje psychickou pohodu. 

KOUPEL - perličková koupel uvolňuje tělo i psychiku. Proud vody jemně masíruje svaly a dodává jim potřebnou energii. Nemáme-li možnost naložit se do vany s tryskami, vezměme za vděk proudem sprchy.

Jestliže sportujeme intenzivně, trvá až dva dny, než se naše tělo zregeneruje a připraví na další náročný trénink. Proto by další lekce cvičení měla být klidnější a měli bychom při ní zapojovat jiné svalové skupiny. Jednu svalovou skupinu bychom měli znovu trénovat po čtyřech až pěti dnech. V době „volna“ tělo odpočívá a odebírá z něj živiny pro obnovu a růst svalů. 

Naučíte-li se dobře relaxovat, vaše kondice bude stoupat rychleji. Naopak když budete relaxaci vyhýbat, můžete se přetrénovat a přicházet o svalovou hmotu.