Novoroční předsevzetí

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Rozhodli jste se jako mnozí další od nového roku totálně změnit životní styl? Pravidelně cvičit, zdravě jíst, chodit do fitness, cvičit třeba jumping, aerobik nebo jógu, přestat kouřit nebo zhubnout? Poradíme vám, jak na to, aby nezůstalo pouze u záměru, ale abyste své novoroční předsevzetí dotáhli do zdárného konce.

Rozhodli jste se jako mnozí další od nového roku totálně změnit životní styl? Pravidelně cvičit, zdravě jíst, chodit do fitness, cvičit třeba jumping, aerobic nebo jógu, přestat kouřit nebo zhubnout? Poradíme vám, jak na to, aby nezůstalo pouze u záměru, ale abyste své novoroční předsevzetí dotáhli do zdárného konce.

UJASNĚTE SI, CO PŘESNĚ CHCETE
Dejte si konkrétní, ale hlavně reálný cíl. Nejlépe jen jeden. Jestliže budete chtít změnit úplně vše najednou, spolehlivě selžete. Pokud kouříte dvě krabičky denně, těžko ze dne na den zcela přestanete. Jestliže chcete něco zhubnout, je to příliš nejasná představa. Řeknete-li si, že zhubnete 30 kg, možná se za pár dnů zaleknete. Zkrátka chce to si ujasnit, co přesně hodláte se svým životem udělat, stanovit si reálný cíl i kroky, kterými k němu dojdete.

NESNAŽTE SE VŠE STRHNOUT HNED
Vždy je lepší začít pomalu. Jestliže jste nikdy necvičili a nyní se po hlavě vrhnete do posilovny, kde strávíte tři celé odpoledne bez vedení trenéra, za pár dnů odpadnete. Lepší je rozvrhnout si dílčí kroky, třeba po jednotlivých měsících či týdnech. Začněte opatrně, postupně přidávejte, zkrátka pečlivě plánujte. 

VYVĚSTE SI PLÁN
Je dobré si svůj fitness plán sepsat a vyvěsit ho na místo, kde ho budete mít stále na očích. Nejlépe, když si s ním trochu vyhrajete, použijete barevný papír, zvýrazňovač atd. Bude se vám tak připomínat, co že jste si to slíbili. Jak známo, sejde z očí, sejde z mysli. Klidně si ho rozvěste na různá místa po bytě. Uvidíte, že vám to pomůže.

ŘEKNĚTE SI O POMOC
Doporučujeme říci přátelům a rodině o svém záměru. Mohou vás podpořit a nebudou vám „házet klacky pod nohy“. Řekněte jim, že nejíte sladké, ať vám ho nenabízejí a zbytečně vás nepokoušejí. Požádejte kamarády, ať s vámi jdou běhat. Jednak vás to bude více bavit a jednak vás mohou motivovat, když se vám zrovna nebude chtít obout běžecké boty. Ve fitness centru si nechte od zkušeného trenéra sestavit cvičební plán, díky kterému se budete krok za krokem pod odborným vedením blížit svému cíli. 

ODMĚŇTE SE
Odměnu si zasloužíte. Dopřejte si za každé dosažení dílčího cíle něco, co vás potěší. Samozřejmě už to, že jste dosáhli úspěchu, vám udělá radost, ale když si například řeknete, že až dáte dolů tři kila, koupíte si ty šaty, které se vám tolik líbí, hned vám práce půjde lépe. Odměna může být vaší velkou motivací.