Sport a cvičení na čestvém vzduchu

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Zatímco v posilovně se to často hemží viry, působí na vás klimatizace, prach, vydýchaný vzduch, venku získáte novou motivaci, nové vjemy a tělo i duše zažije změnu. Výhodou je, že můžete pokaždé cvičit na jiném místě a něco jiného, a tak váše sportování nebo fitness trénink nebude žádná nuda.

Máte za sebou prolenošené léto a rádi byste se vrátili ke svému tréninku? Ale nechce se vám ještě zavírat do fitness centra? Využijte babího léta a cvičte venku. 

Příroda je sama o sobě inspirativní. Pobyt v ní vás nabije energií, zbaví vás těžkých myšlenek a dodá vám spoustu kyslíku. Když si k tomu navíc dobře zacvičíte, prospěje vám dvojnásob. 

Zatímco v posilovně se to často hemží viry, působí na vás klimatizace, prach, vydýchaný vzduch, venku získáte novou motivaci, nové vjemy a tělo i duše zažije změnu. Výhodou je, že můžete pokaždé cvičit na jiném místě, a tak váš fitness trénink nebude nuda. 

FITNESS – nechcete-li se vzdát klasického posilování, zacvičte si v některé z venkovních posiloven. Hřiště pro dospělé najdete v mnoha parcích. Je zábavné, procvičíte na něm celé tělo a nezaplatíte ani korunu.

BĚH – ještě lépe uděláte, když si do venkovního fitness doběhnete. Zahřejete svaly a rozcvičíte se. Běhání v přírodě je báječné. V terénu zase zapojíte trochu jiné svaly než na běhacím pásu. Daleko více se osvěžíte a načerpáte energii. Jestliže v posilovně při běhání jen zíráte do zdi, případně sledujete televizi, venku na vás doráží spousta vjemů, díky kterým vám trénink uběhne mnohem rychleji. 

CHŮZE – chůze je vůbec nejpřirozenějším pohybem vhodným pro každého. Zvolte svižnější tempo, zapojte ruce, případně si pořiďte hůlky na nordic walking. Vezměte s sebou parťáka nebo vyvenčete psa. Když mu při procházce budete ještě házet míčky, tu a tam se proběhnete, vrátíte se domů jako znovuzrozeni. 

JÓGA V PARKU - vezměte podložku a dokud to počasí dovolí, zacvičte svůj Pozdrav slunci tomu opravdovému sluníčku. Jóga lekce venku pořádá mnoho lektorů. Stačí si vybrat. Jestliže cvičíte o samotě doma, i v parku můžete být sami se sebou. Pokud se ještě chystáte k moři, tak jóga za rozbřesku při východu slunce nad mořem vám zpříjemní celý den. 

PLAVÁNÍ - nebaví vás plavat sem a tam v bazénu? Stále ještě můžete vyrazit k rybníku. Při plavání v přírodě se otužíte, nebudete zatěžovat tělo chlorovanou vodou a třeba potkáte i nějakého kapra :-)

TRX – myslíte si, že tohle moderní a účinné cvičení na závěsném systému můžete provádět jen v posilovně? Omyl. Zavěste se na stromy. Stačí vám k tomu dva popruhy s madly pro ruce nebo nohy. Vlastní vahou tak posílíte celé tělo. 

TENIS - je sport a cvičení, jako každé jiné. Jedná se sice o tzv. Jednostranný sport, ale pokud se mu věnujete na plno, jde o velice težké a komplexní cvičení. Zejména koordinace pohybu hraje velkou roli. Ruce i nohy pracují naplno a o přemýšlení nad každým úderem, to ani nebudeme mluvit. Jako rekreční sport může být velice příjemným zpestřením pro venkovní cvičení a sportování.

Cvičení venku zahrňte do svého pravidelného plánu a kalendáře. Zrovna tak, jako v něm počítáte s návštěvou fitness centra. Zapište si, kdy a kde budete cvičit. Znáte to, co je psáno, to je dáno. Budete motivovanější. Není fitness jako fitness.