Střídejte! Ale ne partnera:)

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Jsme zase u cvičení a správné zdravé výživy a dalšímu způsobu jak se k tomu postavit a jak na to. Tentokrat se zaměříme na střídání a mixováni. A to jak cvičení, tak zdravý jídelníček.

Jsme zase u cvičení a správné zdravé výživy a dalšímu způsobu jak se k tomu postavit a jak na to. Tentokrat se zaměříme na střídání a mixováni. A to jak cvičení, tak zdravý jídelníček.

U cvičení je to jasné. Tam je základem nebýt stereotypní a kombinovat jednotlivé cviky, frekvenci a zátěž. Pak dochází k větší efektivitě a k rychlejším dosaženým výsledkům.

A podobné to je, když mluvíme na téma zdravá výživa a stravování a jídelníček obecně. 

Vždy jde samozřejmě o rozumný a vyvážený poměr mezi příjmem sacharidů a bílkovin a také určité dodržování příjmu kalorií vůči jejímu výdeji. Ale pozor. Nemusí být úplně účinné, když stále dokola jíme to samé a to i přes to, že se jedná o zdravé potraviny s vyváženým poměrem kalorií.

Obecně budeme řešit vitamíny, tuky, bílkoviny, sacharidy a také vodu.

Na ovoce si dejte trochu pozor. Tam spíše volte denně tak maximálně jeden nebo dva kousky nějakého druhu. Moc to s ovocem nepřehánějte.

Všechny tyto látky je prostě vhodné kombinovat a zařazovat do zdravého jídelníčku v co nejpestřejší formě.

Pokud jíte stále dokola rajčata, okurky a třeba papriky, je to samozřejmě relativně všechno v pořádku. Ale snažte se prosím zařadit mnohem více druhů zeleniny a to v jakékoliv kombinaci.

Měňte i způsob přípravy. Jednou syrová, jindy teplá, někdy grilovaná a použit jakkoliv můžete i mraženou. Příště střídejte a kombinujte.

To samé se snažte i v případě příjmu zdravých tuků. Střídejte ořechy (mandle, kešu, vlašské ořechy, lískové ořechy atd.), oleje (olivový olej, kokosový olej, řepkovvý olej atd.) a pak samozřejmě tuky obsazených v mase. K těm se ještě dostaneme. 

Se sacharidy zacházet více méně nejvíce opatrně a dávat pozor spíše na množství jejich příjmu.

No a co do střídání druhů bílkovin je snad nejdůležitější. Všichni se vždycky zaměří na nejméně tučná masa a jedli by ho do zblbnutí. Jako třeba kuře. To jíte buď porad stejně nebo na tisíc způsobů. Ale není dobré jíst porad dokola to samé. Stridejte všechny druhy masa. Dejte si kuřecí, králičí, hovězí, krůtí a ryby. A prostě maso a bílkoviny kombinujte. Nezapomínejte ještě na vejce. A to jak na zdroj bílkovin, ale i tuku.

Buďte v jídle kreativní. Zkoušejte různé kombinace a prostě zkuste vše střídat a uvidíte, že to přinese své ovoce.

Ale pozor. Tohle nemusí platit u každého a každému funguje něco jiného. Ale za pokus to stojí. Tak to zkuste. A dejte vedět;)