Švihadlo je vlasně taky fitness

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Chcete-li skákat systematicky, zajděte do některého z fitness center na speciální lekci cvičení zvaného Rope skipping. Nebudete litovat. Pod dohledem vyškoleného instruktora budete skákat na hudbu, naučíte se mnoho gymnastických prvků

Možná to byla první cvičební pomůcka, se kterou jste se v dětství setkali. Dnes je skákání přes švihadlo oblíbenou fitness disciplínou zvanou Rope skipping

Skvělý kondiční trénink, báječný doplněk při hubnutí, prima zábava i vrcholový sport. To vše dokáže s nadsázkou řečeno „obyčejný“ kus provazu s úchopy na obou koncích. Má velkou výhodu. Stojí jen pár korun a skákat můžete prakticky všude (jen pozor, když to rozbalíte doma v obýváku :-)

Chcete-li skákat systematicky, zajděte do některého z fitness center nebo posilovny na speciální lekci cvičení zvaného Rope skipping. Nebudete litovat. Pod dohledem vyškoleného instruktora budete skákat na hudbu, naučíte se mnoho gymnastických prvků a můžete se zúčastnit i mistrovství světa.

Je jedno, jestli jako solitér budete skákat sám doma na zahradě nebo se rozhodnete zdokonalovat v některé rope skippingové skupině. Blahodárné účinky skákání poznáte velmi brzy. Kromě svalů na nohou posílíte celé tělo, vybudujete si skvělou kondici a zábavnou formou parádně zhubnete. 

PROČ SKÁKAT

+ Posílíte svaly na nohou

+ Zapracujete na rovnováze

+ Zpevníte své tělo

+ Výrazně zlepšíte kondici

+ Zrychlíte rychlost nohou i rukou

+ Probudíte metabolismus

+ Naučíte se koordinaci pohybu

+ Zlepší se vám orientace v prostoru

+ Zhubnete

+ Vrátíte se do dětství, zažijete hravost a legraci

+ Vyplaví se vám endorfiny

+ Napravíte vadné držení těla

KDY RADĚJI NE

+ Máte-li nemocné klouby

+ Při nadváze

+ Při a po nemoci

+ Pokud máte nemocné srdce

+ Pozor také v případě vysokého tlaku

JAKÉ ŠVIHADLO

Abyste si neublížili a aby byl váš trénink efektivní, je důležité vybrat vhodné švihadlo. Zásadní je správná délka. Tu poznáte, když se postavíte na střed a oba konce natáhnete nahoru. Měly by vám sahat do podpaží. Kratší ani delší není vhodné. Měli byste dbát také na správný postoj. Hlavu a krk držet v prodloužení páteře, stáhnout břišní svaly a lokty se snažte držet u těla. Paže a předloktí by měly být v pravém úhlu. Nikdy neskákejte na patách a vyhýbejte se tvrdému povrchu, jako je beton. Pořiďte si kvalitní sportovní obuv, pohodlné sportovní oblečení, ale pozor, ne moc volné, abyste se do něj nezamotali. 

Věděli jste, že…

Švihadla používali zřejmě už v Egyptě okolo r. 1600 před n. l.?

V 18. století skákali přes švihadlo hlavně muži? 

Mezi ženy se dostalo až o století později?

První ropeskippingový oddíl u nás založila Jana Černá v roce 2005?