Víte vůbec co je dobrý - Růžičková kapusta

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Je výtečná, zdravá a na záhonku odolá i mrazům, a tak si ji můžeme dopřát čerstvou téměř po celý rok. Díky ohromnému množství vitamínů a minerálních látek ji můžeme zařadit mezi superpotraviny. Proto by neměla chybět v našem fitness jídelníčku

Je výtečná, zdravá a na záhonku odolá i mrazům, a tak si ji můžeme dopřát čerstvou téměř po celý rok. Díky ohromnému množství vitamínů a minerálních látek ji můžeme zařadit mezi superpotraviny. Proto by neměla chybět v našem fitness jídelníčku

Růžičková kapusta je bohatá mino jiné na vitamín B1, který napomáhá naší fyzické i psychické kondici. Potřebujeme ho, abychom byli odolnější vůči stresu a dokázali se dobře koncentrovat.

Vitamín B1 potřebují doplňovat lidé s větší fyzickou zátěží, proto bychom na něj neměli zapomínat při sportu. Chybět však může i těhotným a kojícím ženám, nebo kuřákům. Tato zelenina je ceněna i pro kyselinu listovou, důležitou pro krvetvorbu. Je také významná pro správný vývoj plodu v těle matky. 

Pro správný fitness život je nutné vybudovat si dobrou imunitu. I s ní nám růžičková kapusta pomůže, protože obsahuje spoustu vitamínu C. Najdeme v ní však také mnoho minerálních látek, například draslík, který pomáhá odplavovat škodlivé látky z těla, čímž detoxikuje organismus.

Je dobré ji zařadit do jídelníčku, pokud zadržujeme vodu v těle, nebo nás trápí otoky či revma. Sportovci ocení vysoké procento vlákniny, která zlepšuje trávení a pomáhá při zácpě. 

Upravit ji můžeme na mnoho způsobů. Výborná je dušená, vařená v páře, ale i zapečená se sýrem. Chutná je i kapustová polévka. Růžičkovou kapustu je možné připravit jako přílohu k masu i jako hlavní chod pro vegetariány.