Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Rozhodli jste se s novým školním rokem změnit životní styl? Nechcete trávit hodiny ve fitness centru a mučit se na posilovacích strojích? Začněte běhat. Poradíme vám, jak na to. 

Rozhodli jste se s novým školním rokem změnit životní styl? Nechcete trávit hodiny ve fitness centru a mučit se v posilovně na posilovacích strojích? Začněte běhat. Poradíme vám, jak na to. 

Nestojí téměř nic a můžete ho vykonávat kdykoliv. Běhání je prostě TOP. Potřebujete k němu jen dobré boty, chuť a zdravé klouby. 

SPORTOVNÍ OBUV – než vystartujete do terénu, zamiřte do specializovaného obchodu se sportovní obuví. Kvalitní běžecké boty jsou základ. Nechte si poradit od odborníků. Cena je sice vyšší, ale vyplatí se na sportovní obuvi nešetřit. 

SPORTOVNÍ OBLEČENÍ – skvělé je funkční prádlo, které odvádí pot od těla. Ale pro začátek můžete běhat v tom, v čem se cítíte pohodlně. Pamatujte, že se při běhání zahřejete, a tak vám postačí o jednu vrstvu méně, než kdybyste si vyšli na procházku. 

PROTAŽENÍ – před každým tréninkem byste měli zahřát svaly a protáhnout se. A to nejen nohy, ale celé tělo. Vyvarujete se tak zbytečným zraněním a případným zdravotním potížím. Stačí pár minut, ale nezapomínejte na to. 

ZAČNĚTE POMALU – nesnažte se napoprvé v zápalu lámat rekordy, dožene vás to. Druhý den se nebudete moct hýbat. Pokud nejste trénovaní, klidně začněte chůzí. Postupně zrychlujte a přidávejte i čas. Nestyďte se za to, když zpočátku vydržíte běžet v kuse třeba jen pět minut. Nic se neděje. Nezastavujte, ale přejděte do chůze. Až se na to budete cítit, opět se rozběhněte. Pokud vytrváte trénovat pravidelně, velmi rychle se vám zlepší kondice. 

STŘÍDEJTE TERÉNY – výhodou běhání venku je, že nikdy není nudné. Můžete si podle chuti měnit terén i prostředí. Jednou vyběhnete do parku, jindy do lesa. Své tělo tak pokaždé trochu překvapíte, což je skvělé pro váš metabolismus. Vyzkoušejte i denní dobu, kdy se vám běhá nejlépe. Někdo raději běhá brzy po ránu, jiní až večer po práci. Je jedno, kdy, hlavní je s chutí.

BĚŽTE S PŘÁTELI – začalo vás běhání bavit a myslíte to s ním vážně? Pak se vám vyplatí zapojit se do některé z „běhacích“ skupin, kterých se v poslední době vyrojilo jako hub po dešti. Trenéři vám poradí, jak správně běhat, abyste dobře zvládli techniku a výkonnostně rychle rostli. Stejně nadšení lidé vás budou motivovat a z běhání se stane zábava.