Začínáme! Na co si dát pozor

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Pokud se rozhodnete začít cvičit, je dobré znát pár důležitých informací a rad. Ovšem neplatí to pouze pro začátečníky. Tyto záležitosti by si měli čas od času připomenout i ti zkušenější co pravidelně a už nějaký čas cvičí.

Pokud se rozhodnete začít cvičit, je dobré znát pár důležitých informací a rad. Ovšem neplatí to pouze pro začátečníky. Tyto záležitosti by si měli čas od času připomenout i ti zkušenější co pravidelně a už nějaký čas cvičí.

Když se rozhodnete začít cvičit, zaměřte a snažte se dodržovat tato pravidla

Nepřehánějte to
Cvičit stačí 3x až 4x do týdne maximálně. Není na místě to přehánět a myslet si, že když do toho budu bušit každý den, budu za chvilku hora svalů.
Velmi důležitá je totiž regenerace. Svaly totiž musí po zátěži dostatečně regenerovat a tím mít prostor i ke kvalitnímu růstu. S tím úzce souvisí i další pravidlo.

Spánek a to dostatečný
Snažte se spát každý den minimálně 8 hodin. Když to bude více, tak jedině dobře. Jak je zmíněno výše, regenerace a odpočinek je pro získání svalové hmoty a tím i samozřejmě růstu svalu velice důležitý. Čím těžší trénink nebo cvičení tím více odpočinku by mělo být.

Pravidelný stravovací režim
Ale samozřejmě i kvalitní a vyvážená skladba příjmu potravin. Jídlo a strava při cvičení je svým způsobem to nejdůležitější a bez toho si ani nelze představit dosáhnutí těch nejlepších a správných výsledků.
Důležitá je samozřejmě skladba a kvalita potravin. Nezapomínejte, že musí být dostatečně vyvážená. Správný poměr bílkovin, tuků a sacharidů v průběhu celého dne je alfa a omega při cvičení.
Snažte se jíst minimálně 5x denně.
Doporučujeme se klidně poradit s výživovým poradcem. U každého může „fungovat“ něco jiného a fundovaný specialista je schopen vám v tomto adekvátně poradit v návaznosti na diagnostiku vašeho těla 

Jen doplňky nestačí, ale výrazně pomohou
Doplňky stravy při cvičení jsou velmi důležité a pomáhají nám k dosažení kýžených výsledků. Proteinové nápoje, sacharidové nápoje, BCAA (bécéáčka) tvoří nedílnou součást každého, kdo se do cvičení pustí. Nebojte se jich a využívejte je ve správných dávkách a poměrech.

Žádný alkohol
K tomuto není třeba se rozepisovat. Alkohol prostě škodí a to jak obecně, tak v případě cvičení rozhodně.
Snažte se alkohol při cvičení úplně vytěsnit a uvidíte, že to bude mít efekt. Ale samozřejmě alkohol nebudeme nahrazovat sladkými limonádami s vysokým obsahem cukru, to bychom si také moc nepomohly. Zkuste prostě pít jen vodu a uvidíte.

Pořádně se rozcvičte
Snažte se před i po cvičení rozcvičit. Je to důležité pro zahřátí svalů a po cvičení pro „nastartování“ regenerace. Jde jen o to se pořádně rozhýbat, protáhnout a prostě tělo a svaly na zátěž připravit. Pár minut strečinku případně kardia s protažením po a před tréninkem ještě nikoho nezabilo.

Cvičte všechny partie
Necvičte prosím pouze horní část těla. Toto dělá spousta lidí a rozhodně to není správně. Cvičte tělo i nohy a to rovnoměrně. Nezapomínejte na všechny partie a cvičení si podle toho připravujte. Opravdu nikdy nevypadá dobře člověk s nabušenou vrchní částí těla, ale s nohama  jak komár.

Cvičte symetricky
Cvičte stejně jednotlivé partie a snažte se dodržovat i stejné zatížení. Rozdělujte si cvičení na cvičení hlavní velké partie + malé partie. Vždy si cvičení správně rozložte a snažte se pomalu přicházet na to, co vám funguje a co ne. Podle toho pak postupujte dál.

Tyto informace by měly minimálně začátečníkům určitě pomoci, ale hlavně ještě pamatujte na to co zde vždy připomínáme a co je možná úplně ze všeho nejdůležitější. Musí vás to prostě bavit a musíte mít vůli a motivaci se do toho pustit a vydržet. Až pak, to má ten nejlepší efekt.