Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Kruh, obruč nebo moderně hula hop. Různé pojmenování pro báječnou sportovní pomůcku. Tohle cvičení vás bude bavit. Vrátí vás do dětství, zaskotačíte si a krásně si vytvarujete postavu. 

Kruh, obruč nebo moderně hula hop. Různé pojmenování pro báječnou sportovní pomůcku. Tohle cvičení vás bude bavit. Vrátí vás do dětství, zaskotačíte si a krásně si vytvarujete postavu. 

Hooping je moderní cvičení, které si dnes nachází své místo v mnohých fitness centrech a posilovnách. Tanec či cvičení s obručí prospívá celému tělu. Krásně ho tvaruje, posiluje, zlepšuje držení těla a má pozitivní vliv na srdce. Získáte kondici, vaše tělo bude pružnější a ohebnější. Na skupinových lekcích si užijete spoustu legrace, dáte si do těla zábavnou formou, a tak rýsování postavy a hubnutí půjde samo. 

S obručí si lidé hráli už ve starověku. Moderní Hooping vznikl asi před šedesáti lety. Dříve se cvičilo hlavně s obručemi bambusovými, dnes se používají převážně plastové, které se vyrábějí v různých rozměrech. Dětská obruč by měla mít cca 71 cm v průměru, kruh pro dospělého člověka se doporučuje o průměru 102 cm. Hmotnost se pohybuje v rozmezí od 0,5 kg do 2 kg. Čím větší průměr a hmotnost, tím pomalejší rotace. Lehčí obruče s menším průměrem jsou rychlejší a vyžadují cvičencovo větší nasazení. 

Samotné cvičení není žádná věda. Je to takové báječné kardio cvičení. Základem je rotování kruhu kolem těla – pasu, trupu, krku, ale i rukou a nohou. Ačkoliv se zdá, že s kruhem můžete pouze kroužit, není tomu tak. Využijete ho i při posilování. Můžete s ním cvičit dřepy, výpady, otočky apod. Pokud se hodně stydíte, můžete tančit s obručí i sami doma. Ale pozor, potřebujete kolem sebe hodně místa. Ve skupině však zažijete spoustu legrace a navíc vám instruktor poradí a zkontroluje, zda provádíte cviky správně.

Nelekejte se, že vám to zpočátku nepůjde. Chvíli může trvat, než se vám podaří udržet obruč v pase. Důležité je, abyste při tanci měli správný postoj. Pak ale ucítíte účinky cvičení velmi rychle. Procvičíte střed těla, zapojíte hluboké břišní svaly, o kterých nemáte ani tušení, pomůžete celé páteři i svému trávení. A jistě vás potěší, že tanec s obručí má vliv i na zmírnění celulitidy. 

Navštivte nejbližší fitness, posilovnu a nebo fitness centrum a zeptejte se, zda si tam můžete zatančit s hula hop. Jako kardio cvičení a skupinovou lekci by ho mohly fitka klidně zařadit. Nebo hooping zapojte do kruhového tréninku nebo funkčního tréninku