Zdravá červená čočka

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Červená čočka je bohatým zdrojem bílkovin, což ocení všichni sportovci, zvláště ti, kteří se vyhýbají masu. V jednom šálku najdeme přibližně 18 g bílkovin. Červenou čočku se rozhodně vyplatí zařadit do zdravého jídelníčku.

Rychle se uvaří, nenadýmá, není nutné ji namáčet, má krásnou barvu a hlavně spoustu pozitiv pro náš organismus. Červenou čočku se rozhodně vyplatí zařadit do zdravého jídelníčku.

Červená čočka je bohatým zdrojem bílkovin, což ocení všichni sportovci, zvláště ti, kteří se vyhýbají masu. V jednom šálku najdeme přibližně 18 g bílkovin. Kromě toho z ní získáme také mnoho vitamínů a minerálních látek. Za zmínku jistě stojí vápník, hořčík nebo železo. Vždyť jeden šálek ho obsahuje přes 35 procent doporučené denní dávky. V neposlední řadě obsahuje zinek, draslík, selen nebo fosfor. Nesmíme opomenout vitamíny skupiny B, které mimo jiné ovlivňují naše myšlení a náladu. 

Červená čočka nabízí našemu tělu spoustu vlákniny, až 16 gramů na jeden šálek. Což je polovina toho, co bychom měli do těla dostat každý den. Za vlákninu vám poděkuje vaše trávení. Nejen že bude dobře fungovat, ale také zažene hlad a na delší dobu zasytí. Ocení ji i všichni dietáři, protože má nízký glykemický index. 

Oproti ostatním luštěninám nemá slupku. Díky tomu nenadýmá a není nutné ji předem namáčet. Je lehce stravitelná, a tak ji mohou i malé děti či kojící ženy, které se jinak musejí luštěninám zdaleka vyhýbat. Uvařená je velmi rychle, za deset patnáct minut. Nelekejte se, má tendenci se rozvářet, ale to je její výhoda. Můžete z ní vykouzlit kaši bez jakéhokoliv zahušťování. Tuto konzistenci využijete i v pomazánkách. 

Jak na ni? Červenou čočku propláchněte studenou vodou, vsypte do vyššího hrnku a zalijte dvojnásobným množstvím vody. Po pěti minutách osolte, zakryjte pokličkou a nechte ještě deset minut dojít na vypnuté plotýnce nebo při velmi nízké teplotě. 

POMAZÁNKA Z ČERVENÉ ČOČKY

100g červené čočky

1 menší mrkev

1 menší cibule

1 stroužek česneku

2 lžíce olivového oleje

sůl, pepř, bylinky

Čočku propláchněte pod studenou tekoucí vodou. V pánvičce rozehřejte olej a osmahněte na něm nadrobno nakrájenou cibuli a česnek. Nastrouhejte mrkev a přidejte do pánve. Chvíli společně restujte. Poté přisypejte červenou čočku a za stálého míchání ještě pár minut restujte. Poté zalijte čtvrt litrem vroucí vody a na mírném ohni vařte asi patnáct minut. Až se voda vyvaří a čočka změkne, bude pomazánka hotová. Nemusíte ji ani pasírovat. Nakonec osolte, přidejte pepř či jiné koření, které máte rádi. Nechte vychladnout a mažte na žitný chléb.