Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Nezapomínejte na svou fyzickou stránku. Budete-li se cítit ve svém těle dobře, zvedne se i vaše sebevědomí. Je jedno, zda budete posilovat ve fitness centru, běhat po lese nebo hrát volejbal.

Položili jste si někdy otázku, zda se máte skutečně rádi? Se vším všudy, i s větším zadečkem, povislým břichem nebo s neodolatelnou chutí na sladké. Vybudovat si zdravé sebevědomí a sebelásku často vyžaduje poměrně dost práce. Poradíme vám, jak na to.

Sebevědomí neznamená nezdravý egoismus. Je to vědomí o tom, jací skutečně jsme. Máme-li ho tak akorát, můžeme sami sobě věřit a díky tomu dokážeme správně využívat naše schopnosti. To vše v té správné míře, bez extrémů. Věřte, že jak se budete cítit uvnitř sebe, to budete vyzařovat navenek. Jak budete vnímat sami sebe, tak vás bude vnímat i vaše okolí. I to je důvod na sobě zapracovat. 

1 . CO JSEM DOKÁZAL
Máte pocit, že jste k ničemu, ničeho jste v životě nedosáhli a každý je lepší než vy? To je přeci nesmysl. Zamyslete se, co se vám v životě podařilo, vypište si na papír seznam, byť by to byly drobnosti. Možná zjistíte, že mnoho věcí, které považujete za samozřejmost, jsou hodny uznání.

2. NAROVNEJTE SE
Je to stará známá věc, že náš postoj o nás hodně vypovídá. Žádná pokroucená ramena, ale hezky hlava vzhůru, pevný krok i stisk ruky, pohled do očí a ne do země. Podstatný je také náš hlas. Žádné tiché špitání, ale hezky nahlas (nezaměňovat s křikem). A co k tomu přidat i úsměv? Uvidíte, že pozitivní reakce a zpětná vazba od okolí na sebe nenechá dlouho čekat. 

3. PŘIJÍMEJTE CHVÁLU
Jste zvyklí nad komplimenty mávnout rukou nebo ještě hůř je shazovat? Jak zareagujete, když vám někdo řekne, že vám to sluší? Odpovíte: „Přeháníš!“ nebo se začervenáte s tím, že to není pravda? Chválu si užívejte. Poděkujte a vychutnejte si příjemné pocity. I vy sami  upřímně pochvalte ostatním, když se jim něco podařilo. Však se vám to vrátí. 

4. CVIČTE
Nezapomínejte na svou fyzickou stránku. Budete-li se cítit ve svém těle dobře, zvedne se i vaše sebevědomí. Je jedno, zda budete posilovat ve fitness centru, běhat po lese nebo hrát volejbal. Hlavní je, aby vám sport přinášel radost z pohybu. Už samotný fakt, že na sobě pracujete, vám dodá  sebedůvěru a psychickou pohodu.

5. BERTE SE S NADSÁZKOU
Naučte si sami ze sebe udělat legraci. Pokud patříte mezi vášnivé čtenáře, nechte se inspirovat. Zrovna tak jako hlavní hrdinka humorně laděného románu Tlustá tak akorát se dokáže zasmát sama sobě, přestože má nějaké to kilo navíc. Román Tlustá tak akorát může být jakýmsi návodem na to, jak přijmout sám sebe. Květa moc dobře ví, co je to nízké sebevědomí. Odmalička se potýká s nadváhou. Její babička jí však po své smrti zanechá odkaz v podobě ručně psané knihy sladkých receptů, které spolu tak rády pekly. A k tomu výzvu, ať se hned pustí do pečení. Květa poslechne, každý den skutečně připraví jednu dobrotu. A začnou se dít divy :-)