Zpevněte a protáhněte si tělo - Pilates

Blog

Zajímavé články o fitness a zdravém životní stylu. Zdravé výživě, wellness a relaxaci a o sportovním vybavení.

Pilates vypadá jednoduše, ale dá vám zabrat. Pilates se zaměřuje na posílení celého těla, zejména ty svalové skupiny, na které se často zapomíná, tedy hluboké břišní, zádové a svaly pánevního dna.

Chcete posílit svaly, zlepšit pohyblivost, získat sílu nebo prohloubit dech? Pak cvičení Pilates je pro vás to pravé. Zkuste touto skupinovou lekcí doplnit svůj fitness trénink. Nebudete litovat. Brzy zaznamenáte viditelné výsledky. 

Pilates vypadá jednoduše, ale dá vám zabrat. Pilates se zaměřuje na posílení celého těla, zejména ty svalové skupiny, na které se často zapomíná, tedy hluboké břišní, zádové a svaly pánevního dna. Zapracujete na svalech, které běžnými posilovacími cviky neposílíte. Jakýkoliv pohyb je veden ze středu těla, čímž se chrání páteř. Základem je „spolupráce“ s dechem a procítěním každého pohybu. Tím získáte daleko lepší koncentraci a kontrolu nad svým tělem. 

Pilates - Cvičí se speciální sestavy, které mají přesně danou posloupnost i počet opakování. Kombinuje se v nich posilování a protahování, jsou zaměřeny na konkrétní svalové skupiny tak, aby se procvičilo celé tělo. S každou další lekcí poznáte, že jste silnější, tělo je pevnější, viditelně štíhlejší, lépe se vám dýchá a díky správnému držení těla možná i pár centimetrů povyrostete. Změní se váš pohyb, chůze bude ladnější.

Tato unikátní metoda cvičení vznikla v první polovině dvacátého století. Vymyslel ji Joseph Hubertus Pilates, a to proto, že sám v dětství trpěl mnoha zdravotními neduhy. Díky této soustavě cvičení se však rychle dostal do vynikající kondice a zvládal dokonce akrobatické prvky. Oblíbili si ji profesionální sportovci, tanečníci i absolutní začátečníci. Pilates můžete cvičit v každém věku i tělesné kondici. Záleží jen na vás a vaší kondici, kam až vás cviky „pustí“.

Zbaví vás chronických bolestí páteře, a tak ji rádi využívají v rehabilitačních centrech. Doporučuje se cvičit i jako doplněk k fitness, běhu nebo plavání. A naprosto skvělá je pro lidi se sedavým zaměstnáním. Zlepší kondičku, ohebnost, ale i koordinaci těla a brzy zaznamenáte, že se vám zlepšila i koncentrace. Toto cvičení vám dá mnohem víc. Změníte přístup sami k sobě a lépe se poznáte. Nebude již tělo ovládat vás, ale vy budete ovládat své tělo. A to efektivně.